Application details
Webpage url
Description
Text
Vinnova, Sveriges innovationsmyndighet, söker nu dig med ett par års erfarenhet av arbete med ekonomiadministration som vill utvecklas. Här får du en central roll som ekonomihandläggare med ansvar för leverantörsreskontra. Du kommer bland annat arbeta brett med olika reskontrauppgifter, stötta dina kollegor och aktivt vara med och driva utveckling och digitalisering av våra arbetssätt och processer.
Vi erbjuder
Vinnova är en trevlig arbetsplats där du får ta stort eget ansvar och erbjuds goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll. Här får du verka i en miljö som uppmuntrar lärande och idéutbyte.
Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå dit ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, generös friskvård och ett brett utbud av personalaktiviteter. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm och har en öppen, innovativ och samarbetsorienterad kultur. Läs gärna mer om oss och vårt arbetsgivarerbjudande här.
Rollbeskrivning
Som ekonomihandläggare blir du en viktig del av vår enhet Ekonomi & Registratur, som består av 5 personer. I den här rollen får du arbeta brett med varierande arbetsuppgifter som stödjer hela myndighetens verksamhet. Ditt arbete kommer huvudsakligen att bestå av:
- Leverantörsreskontra: hantering av leverantörsregistret, utbetalningar, elektronisk fakturahantering och e-handel.
- Kundreskontra: hantering av inbetalningar.
- Kontoavstämningar: bistå med att stämma av konton och säkerställa en korrekt ekonomisk redovisning.
- Arvodesadministration: sköta administrationen av arvoden till Vinnovas bedömare.
- Verksamhetsstöd: ge löpande stöd till kollegor i frågor kopplade till de områden du ansvarar för.
Vi uppmuntrar att du tar initiativ till förbättringar och digitaliserar arbetsuppgifter där du ser potential till det. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas i rollen och ta dig an andra arbetsuppgifter över tid. Du kommer att arbeta nära vår andra ekonomihandläggare som ansvarar för myndighetens ekonomiredovisning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har (krav)
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
- Ett par års aktuell erfarenhet av arbete som ekonomihandläggare, ekonomiassistent eller i en liknande roll, där du arbetat med leverantörsreskontra.
- God systemvana och aktuell erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem.
- Intresse för att digitalisera och automatisera arbetsuppgifter.
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- Grundläggande kunskaper i engelska.
- Goda kunskaper i Microsoft Excel.
- Grundläggande kunskaper i ekonomisk redovisning.
Det är dessutom meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Unit4 ERP (Agresso).
- Kunskaper i statlig redovisning och de förordningar som reglerar den.
- Erfarenhet av att digitalisera och automatisera arbetsuppgifter.
Personliga egenskaper
När vi anställer lägger vi stor vikt vid motivation och personliga egenskaper.
Vi söker dig som är trygg i att ta ansvar och har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt, samtidigt som du trivs med och är bra på att samarbeta i team. Du ser det som både stimulerande och utvecklande att stötta chefer och medarbetare i verksamheten. Med din noggrannhet och analytiska förmåga kan du prioritera och leverera i tid, även när tempot är högt. Dessutom är du flexibel och serviceinriktad, vilket gör att du snabbt anpassar dig till nya situationer och behov.
Du motiveras av Vinnovas uppdrag att främja hållbar samhällsutveckling och ett ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbart näringsliv.
Vinnova är en lärande organisation och vi ser gärna att även du delar med dig av dina idéer och kunskaper. Våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod genomsyrar ditt dagliga arbete.
Placering
Vi tillämpar hybridarbete, där våra medarbetare har möjlighet att kombinera arbete hemifrån och på kontoret. Minst hälften av arbetstiden ska förläggas till vårt aktivitetsbaserade kontor på Mäster Samuelsgatan 56, som ligger ett par minuters promenad från Stockholms centralstation.
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning.
Om Vinnova
Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi öppnar upp för innovation som ger hållbara lösningar och stärker svensk konkurrenskraft. Läs mer på vinnova.se
Kontakt
Vill du veta mer? Kontakta gärna Nicklas Larsson, som är enhetschef på Ekonomi & Registratur, via telefon 08-473 3065 eller e-post nicklas.larsson@vinnova.se.
Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp.
Fackliga kontaktpersoner
Företrädare för ST är Julia Engström, 08-473 3012. För SACO är det Karin Stenström, 08-473 3152.
Ansökan
Välkommen att ansöka till oss via vår rekryteringsportal senast 2025-02-05. Inför att du skickar in din ansökan vill vi att du läser informationen om vår rekryteringsprocess här och bisysslor här. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Vinnova arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du inte ska skicka in ett personligt brev.
Vi erbjuder
Vinnova är en trevlig arbetsplats där du får ta stort eget ansvar och erbjuds goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll. Här får du verka i en miljö som uppmuntrar lärande och idéutbyte.
Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå dit ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, generös friskvård och ett brett utbud av personalaktiviteter. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm och har en öppen, innovativ och samarbetsorienterad kultur. Läs gärna mer om oss och vårt arbetsgivarerbjudande här.
Rollbeskrivning
Som ekonomihandläggare blir du en viktig del av vår enhet Ekonomi & Registratur, som består av 5 personer. I den här rollen får du arbeta brett med varierande arbetsuppgifter som stödjer hela myndighetens verksamhet. Ditt arbete kommer huvudsakligen att bestå av:
- Leverantörsreskontra: hantering av leverantörsregistret, utbetalningar, elektronisk fakturahantering och e-handel.
- Kundreskontra: hantering av inbetalningar.
- Kontoavstämningar: bistå med att stämma av konton och säkerställa en korrekt ekonomisk redovisning.
- Arvodesadministration: sköta administrationen av arvoden till Vinnovas bedömare.
- Verksamhetsstöd: ge löpande stöd till kollegor i frågor kopplade till de områden du ansvarar för.
Vi uppmuntrar att du tar initiativ till förbättringar och digitaliserar arbetsuppgifter där du ser potential till det. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas i rollen och ta dig an andra arbetsuppgifter över tid. Du kommer att arbeta nära vår andra ekonomihandläggare som ansvarar för myndighetens ekonomiredovisning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har (krav)
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
- Ett par års aktuell erfarenhet av arbete som ekonomihandläggare, ekonomiassistent eller i en liknande roll, där du arbetat med leverantörsreskontra.
- God systemvana och aktuell erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem.
- Intresse för att digitalisera och automatisera arbetsuppgifter.
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- Grundläggande kunskaper i engelska.
- Goda kunskaper i Microsoft Excel.
- Grundläggande kunskaper i ekonomisk redovisning.
Det är dessutom meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Unit4 ERP (Agresso).
- Kunskaper i statlig redovisning och de förordningar som reglerar den.
- Erfarenhet av att digitalisera och automatisera arbetsuppgifter.
Personliga egenskaper
När vi anställer lägger vi stor vikt vid motivation och personliga egenskaper.
Vi söker dig som är trygg i att ta ansvar och har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt, samtidigt som du trivs med och är bra på att samarbeta i team. Du ser det som både stimulerande och utvecklande att stötta chefer och medarbetare i verksamheten. Med din noggrannhet och analytiska förmåga kan du prioritera och leverera i tid, även när tempot är högt. Dessutom är du flexibel och serviceinriktad, vilket gör att du snabbt anpassar dig till nya situationer och behov.
Du motiveras av Vinnovas uppdrag att främja hållbar samhällsutveckling och ett ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbart näringsliv.
Vinnova är en lärande organisation och vi ser gärna att även du delar med dig av dina idéer och kunskaper. Våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod genomsyrar ditt dagliga arbete.
Placering
Vi tillämpar hybridarbete, där våra medarbetare har möjlighet att kombinera arbete hemifrån och på kontoret. Minst hälften av arbetstiden ska förläggas till vårt aktivitetsbaserade kontor på Mäster Samuelsgatan 56, som ligger ett par minuters promenad från Stockholms centralstation.
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning.
Om Vinnova
Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi öppnar upp för innovation som ger hållbara lösningar och stärker svensk konkurrenskraft. Läs mer på vinnova.se
Kontakt
Vill du veta mer? Kontakta gärna Nicklas Larsson, som är enhetschef på Ekonomi & Registratur, via telefon 08-473 3065 eller e-post nicklas.larsson@vinnova.se.
Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp.
Fackliga kontaktpersoner
Företrädare för ST är Julia Engström, 08-473 3012. För SACO är det Karin Stenström, 08-473 3152.
Ansökan
Välkommen att ansöka till oss via vår rekryteringsportal senast 2025-02-05. Inför att du skickar in din ansökan vill vi att du läser informationen om vår rekryteringsprocess här och bisysslor här. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Vinnova arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du inte ska skicka in ett personligt brev.
Employer
Name
Verket För Innovationssystem
Website
http://www.vinnova.se
Org. Nr.
2021005216
Logo url